Vilkår og salgs betingelser i vores online butik hos Scandicar i Lejre

Hvis et køb foretages på www.scandic.dk accepteres nedenstående vilkår og betingelser:

1). Persondatapolitik – Cookies:

Vi bruger cookies på www.scandicar.dk og benyttes vores hjemmeside tillades placering af cookies på din enhed. cookies bruges for at tilbyde en hjemmeside, der er så brugervenlig som mulig at optimere websitet og dets funktionalitet. Vær bare opmærksom på, at når du vælger at deaktivere cookies, vil nogle funktioner ikke være tilgængelige.

2). Personlige oplysninger

–  vi samler dit fulde navn, adresse, e-mail, telefonnummer,e-mail adresse og  din ordrehistorik 

–  vi respekterer og beskytter dine private oplysninger, og tager dem meget seriøst. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. De er registreres hos Scandicar i henhold til den danske regnskabslov er det påkrævet, at vi gemmer vi dine faktureringsinformationer i en periode på fem år fra din seneste ordre og efter  slettes.
Oplysningerne afgivet til Scandicar videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

3). Salgs og leveringsbetingelser.

Har du et spørgsmål vedr. ordre afgivelse eller du vil gerne have et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse er du meget velkommen til at sende os en mail på info@scandicar.dk eller ringe til os på 81616555.

4). Bestilling og moms

 alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter, når du handler med Scandicar på www.scandicar.dk Aftaler på følgende sprog: Dansk, Engelsk 

– motorer og gearkasser sælges som bestillings varer derfor opkræver vi udbetaling på 50% af varen.

– på vores side: www.scandicar.dk kan der betales med: Visa / Visa Electron / MasterCard / Maestro / PayPal / American Express

– betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Ved de betalingsmuligheder hvor der bliver lagt et gebyr oveni købesummen, fremgår det til enhver tid i parentes ud for hver betalingsmetode.

– data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Scandicar eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Scandicar. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
3). Når du køber:
1. Tryk på knappen “køb” og varen bliver tilføjet din indkøbsliste
2. Efter, trykker du på ”Vis indhold af min kurv” øverst i højre menu
3. du får nu indkøbslisten frem, kan du gå til bestilling” for at gå videre med din ordre
4. Udfyld venligst felterne og ”leveringsadresse”
6. Tryk på knappen ”Fortsæt til næste trin” og vælg betalings- og forsendelsesmetode
7. Til sidst vil du modtage en mail med din bestilling.

Ved handel på www.scandicar.dk hos Scandicar bekræfter du og accepterer som køber, at du har læst forretningsbetingelserne (der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl, udsolgte varer og prisændringer)


4). Levering af varen:
Alle varer sendes enten med Post Danmark eller fragtmand. Lagervarer sendes så vidt muligt samme dag som de er bestilt. Hvis det leverede ikke svarer til fakturaen, skal SCANDICAR have besked i rimelig tid efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen. Bliver SCANDICAR ikke kontaktet indenfor rimelig tid, betragtes ordren som korrekt leveret.

Fragtpriser udregnes efter en kombination af vægt og volumen. Der er mulighed for at få sendt varer i Skandinavien og nærmeste lande i Europa.

5). Reklamationsret:
– privatkøb
Der er up til 1 år reklamationsret på udvalgte produkter købt hos Scandicar. Reklamationsret længere end 1 år, er dette fabriksgaranti, som er stillet af producenten. Skulle en vare gå i stykker ved normalt brug, sendes den/eller afleveres i vores butik, så vidt det er muligt, i original emballage med alt tilbehør og manualer. Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret fra 250 kr. inkl. moms, såkaldt undersøgelsesgebyr, til dækning af værkstedsomkostninger. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares vægt.
Hvis der konstateres fejl, repareres varen eller ombyttes, og sendes uden leveringsomkostninger tilbage til kunden. Vi anbefaler at man bruger vores returskema, da dette letter ekspeditionen.

– firmakøb
Varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret fra 250 kr. inkl. moms til dækning af værkstedsomkostninger. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr dækkende den aktuelle vares
vægt. Herunder også: private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

7). Reklamationsvarer sendes til:

Skandicar IVS ved Simon Lombarski
Hovedvejen 229, Osted
4320 Lejre
Danmark
Skriv på pakken ”Reklamation” et vedlæg kopi af faktura og reklamationsformular.

Når pakken retur: 

Vær opmærksom på at når du har returneret en vare ved en gls pakke-shop, kan det tage op til 14 dage for os at behandle og hermed tilbagebetale det retmæssige beløb tilsvarende til din ordre.

Senest en uge efter vi har modtaget din pakke i en af vores varehuse, vil vi udbetale dit tilgodehavende

Det er altid en idé at gemme den originale emballage indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde, at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.